А някога Евровизия изглеждаше така! (видео)
Евровизия днес е всичко, за което се сетите, само не и основното, заради което си струва да съществува все още. Защото последните критерии за оценка и избор на победител са музиката, мелодията и текстовете на песните. С годините конкурсът се превърна в пошъл политически театър за геополитически интриги. Дори присъствието в него на държави извън Европа, като Израел, Грузия или Австралия – представете си Австралия! – обезсмислят названието му.
Знам, че някои веднага ще тръгнат да ме обвиняват в старомодно мислене, но ми е все тая. Пътят от АББА до Кончита Вурст, образно казано, представлява една деградация. Същата, която е в бон тон с деградацията на обществото и света като цяло. Шоу бизнесът впрочем задължително трябва да се впише в нея! Иначе няма да е шоу бизнес, защото задачата му е да обслужва именно тази деградация.
А някога Евроовизия се свързваше с такива имена като АББА, Селин Дион, Брадърхуд ъв мен, Бъкс физ, Джони Логан, Саломе…
„Ватерло“ на АББА пък бе призната за най-добра песен в цялата история на конкурса „Евровизия“ през 2015 г. по случай 50-ия юбилей на фестивала.
Някой да си спомня днес с каква песен спечели Евровизия-та Кончита Вурст? Едва ли… Но всички знаят кой/коя е Кончита Вурст и какво символизира.
Тъжно ми е да го изрека, но….този символичен избор преди 2 години бе като злокобна поличба за края на Европа. А това, което продължи и продължава да се случва, го доказва многократно.
И съвсем неслучайно можем да повторим за кой ли път следното обобщение:
Когато един мъж каже, че е Наполеон го откарват в лудницата.
Когато един мъж каже, че е жена му защитават правата.
Когато един мъжеНствен мъж не може да пее, го избират за ЕВРО…
По какво ли съдят за изключителните качества? Сигурно е сродна душа на оценяващите го.
Неам думи ……………
Валентин Георгиев